دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

نامگذاری تیم های فوتبال جام نوحصار دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- جام نوحصار دیزباد در حال برنامه ریزیهای برگزاری است و اعضای تیم ها دارند ساختارهای خود را می چینند تا بتوانند در مسابقات صاحب مقام شوند.

نام تیم ها عبارتند از: یاران، دلاوران، امپراطور،پرسپولیس، ارنا، پارسه  یا نام دیگه، هاکان  یا نام دیگه، کیان یا نام دیگه.

اما این سوال قابل طرح است که آیا این اسامی با جام نوحصار دیزباد تناسب دارد یا خیر؟

نامی که در طول مراسم مرتب تکرار می شود و در ذهن همه طرفداران می مانند، این اسم چه ویژگی داشته باشد که هویت نوحصار و دیزباد را نمایش بدهد.

امسال هم مثل سال های قبل این گروه ها می توانند با همین اسامی بازی هایشان را برگزار کنند، اما آیا نمی شود به گونه ای این اسم گذاری را انجام داد که یک هویت دیزبادی در آن باشد؟

یاران یک اسم عمومی است و دلاوران نام یک خیابان در تهران است، امپراطور یک واژه متعلق به یک عصر خاص در گذشته است، پارسه به گذشته ایران باستان باز می گردد، هاکان به معنای همان امپراطور است. و کیان هم دره ای در افغانستان است!

ما در دیزباد کوه های قجغر و لوکه را داریم. در میان بزرگان دیزباد اسامی خاکی دیزبادی، فدایی دیزبادی، رقامی دیزبادی و حسین بنیادعلی را داریم. که به عنوان مثال سنت نوحصار را همین  خاکی خراسانی بنیان گذاری کرده است. اما در کل مراسم نوحصار و در بازی ها هیچ اسمی از آن نیست.

اگر از فرهنگ دیزباد صحبت می کنیم، باید فرهنگ را در این فضاها دید. تا لمس کرد مردم دیزباد برای هویتشان ارزش قائلند. ما چشمه هایی داریم به نام چله، غرقاب، رضوقلی، کمبول و ... و اینها می توانند در نام تیم ها گزینش شوند.

با این کار رنگ فرهنگ عمیقی که در دیزباد وجود دارد در اسامی تیم ها منعکس می شود. البته این فقط یک پیشنهاد است و هیچ جنبه حتمیتی ندارد. چون بالاخره این فضای شادی نوحصار است که باید بماند و خوشبختانه مدیریت توانمند روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد در این مسیر در سال های اخیر واقعا موفق بوده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد