در دنیای تاریک امروزی که مشکلات و آسیب های اجتماعی به طور فوق العاده ای افزایش پیدا کرده، نیاز به چراغ هدایتی احساس می شود. شهدای عزیز 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم که در اوج لذت جوانی جان شیرین خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب فدا کردند، قطعا با راهنمایی گرفتن از زندگی شهدا، این چراغ هدایتی می شود که ما می توانیم با توسل و کمک گرفتن از آن به حل مسائل و مشکلات زندگی خود بپردازیم و همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند: «شهدا محفل بشریت هستند» با تمسک جویی از شهدا می­توانیم با آسیب های اجتماعی که امروزه گریبان گیر جامعه به ویژه قشر نوجوانان و جوانان شده، مقابله کنیم.

معرفی شهید صادق دمرچلی:

شهید صادق دمرچلی به عنوان اولین فرزند خانواده در 14 بهمن ماه 1345 در روستای کلنجین در یک خانوده مذهبی چشم به جهان گشود. در دوران کودکی آرام ولی پس از رفتن به مدرسه در مقطع ابتدایی با قرار گرفتن در کنار همسالان به ویژه همکلاسی های که از بستگان بودند، شلوغ کاری هایشان شروع شد. تا کلاس چهارم ابتدایی ادامه تحصیل داد، اما با توجه به علاقه مند نبودن به درس از ادامه تحصیل منصرف شد و و مقطعی هم برای کار به شهر قم که منزل پدر بزرگ مادری شان در این شهر بود مهاجرت کرد و به شغل نجاری مشغول شد.


موضوعات مرتبط: معرفی شهداء کلنجین و خاطرات آزادگان سرافزار

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه بیست و سوم اسفند ۱۴۰۱ | ۵:۲ ب.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

سکوت شیاطین در کشتی نجات(مورد مطالعه پیاده رویی اربعین) عنوان مقاله ای است که به مناسبت اربعین حسینی با قلم رضادمیرچی به رشته تحریر درآمده است و روز سه شنبه مورخ 98/07/23در روزنامه ولایت قزوین به چاپ رسیده است. برای مطالعه این مقاله به لینک زیر مراجعه کنید. 

مقاله سکوت شیاطین در کشتی نجات


موضوعات مرتبط: مقاله

تاريخ : چهارشنبه بیست و چهارم مهر ۱۳۹۸ | ۴:۹ ب.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

کلنجین ای سرای عشق وایمان
کلنجین ای صفابخش دل وجان
سلام برکلنجین ،
به عطر گلهای سرخ
به چشمه های زلال،
به صفای دل مردمان خوب ،
به شمیم مصفای علفزار ها ،
به کوچه باغ های سبز ،
که آسمانش را ،
درخت های در هم تنیده پوشانده ،
سلام بر دامان پاک تو که مهد عشق بوده و اگاهی . از خاک تو زنان و مردان نیک بر عرصه های سیاسی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ، قدم گذاشتند و سربلند ،
بالیدند و نام تو را چون زندگانی ،
به جریان واداشتند .
اززین العابدین خوشنویس معلم مکتب خانه و،
شیخ ابوالفضل صادقی خرقانی ،
شیخ عبدالحی صادقی خرقانی،
حاج آقایونس پرپنچی ،
وحاج ملاعبدالحسین صادقی .......
بزرگانی که به این دیار، مکتب عشق ومحبت ومعرفت به ارمغان آوردند ..
ویاآن صنعتگرانی که آوازه وشهرتشان بانام ویاد خطه کلنجین همراه بود .
زادگاه من ،تاریخ این مرزوبوم گواه است که سالهای پرفراز ونشیب وپرتلاطم زیادی را گذراندی ،
فقر ومحرومیت دیدی ولی دربرابر نفوذ وابستگان به زر وزور وثروت و اربابان وخانهای منطقه مقاوم ، وهمیشه پیروز بودی ،
چه روزها وشبهای پر مخاطره ای را بر خود گذراندی
به راستی بیاد داری چه غمها وشادیهایی را تجربه کردی؟
روزهایی که اشک واندوهت راشاهدبودیم وغم بزرگی را به دوش کشیدی !!
آه از آن شب سیاه ....
دهم شهریور سال ۴۱ زلزله ای سهمگین وویرانگر را از سر گذراندی
وخاطراتی تلخ در تقویم روزگارانت ثبت گردید . شاهد اندوه بی پایان زنان ومردان وکودکانت ، درآن شب سیاه مصیبت بودی . دیوار های کاهگلی ات به سوگ کودکان زیر اوار ، نشست ، و غبار مرگ و هجران در کوچه هایت پیچید .
آن شب فقط ضجه مادران بود و پدران بی فرزند . صدای شکستن پنجره ها،
صدای فریادکمک و ناله ها
ولحظاتی بعد سکوت ....
خانه هامخروب ،چراغها خاموش ...وبوی غبارخاک بود وخاک...

برای مطالعه کامل یاداشت بر روی ادامه مطلب کلیک کنید


موضوعات مرتبط: اخبار کلنجین

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه بیست و چهارم شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۲ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

«کلنجین وطن من» برگزاری مراسم تعزیه و شبیه خوانی سنتی و برپایی مجالس عزا و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) وشهدای کربلا به ویژه حضرت اباالفضل العباس (ع) امری مقدس و نهادینه شده در فرهنگ عمومی مردم ولایت مدار کلنجین می باشد.

مردم متدین این روستای شهید پرور ،به تأسی از فرهنگ عاشورایی و تبعیت محض از مکتب ظلم ستیز و عدالت گستر تشیّع ، لبیک گویی به ندای ملکوتی (هل من ناصرینصرنی) امام شهیدان را واجب شرعی و احیا گر فریضه امر به معروف ونهی از منکر دانسته و خدمتگزاری به عزاداران حسینی را مایه مباهات و سعادت دنیوی و اخروی می دانند .
میدان تعزیه یا همان شبی یری، یکی از بزرگترین ،باشکوه ترین ،و بی نظیر ترین تکیه های مذهبی و قطب تجمع و عزاداری وصف ناپذیر محبان آل عبا(ع)درمنطقه بوده ومی باشد.
اجرای سنتی مراسم تعزیه و شبیه خوانی در کلنجین از دیر باز مرسوم و بنا به اظهار بزرگان وریش سفیدان، دارای قدمت حدود۳۰۰الی400ساله بوده وتاسیس آن تقریبا به سال۱۱۰۰ شمسی برمی گردد.
وجود عواملی همچون :آشنایی و اشراف تعزیه گردانان و تعزیه خوانان به هنر شبیه خوانی سنتی و چگونگی اجرای بایسته آن ،باز سازی وبازخوانی وقایع جانگداز کربلا براساس مستندات تاریخی و منابع معتبر دینی ،عزاداری خالصانه و توسل خاضعانه به اهل بیت(ع)، عنایات خاص خداوند سبحان و بروز و ظهور جلوه هائی از امدادهای غیبی و کرامات الهی ، از یک سو موجب گسترش روز افزون آوازه شهرت تعزیه کلنجین و مهمان نوازی مردم متدین این روستا گردیده است و از سوی دیگر، موجبات حضور همه ساله خیل عظیم شیفتگان حسینی ورهپویان ولایت،برای کسب فیض معنوی از مراسم پرشور تعزیه خوانی و طلب حاجات از درگاه ایزد منّان را در ایام دهه اول محرم الحرام فراهم ساخته است.
"میدان تعزیه کلنجین"در ادوار گذشته به اهتمام مردم متدین روستا و با کمک افراد خیّر واین اواخر توسط شورای اسلامی کلنجین چندین بار مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفته است ،
اگرچه به لحاظ قدمت حدود۳۰۰الی 400 ساله ،امرتعزیه خوانی درکلنجین ، اطلاعات کامل ومتقنی ازاسامی تمامی کسانی که به امر تعزیه خوانی وتعزیه گردانی دراین روستا همت نموده وحال سربه تیره تراب گذارده وبه دیارباقی سفرکرده اند،دردست نمی باشد ولیکن بنابرشنیده هایی که از نسل های پیشین به طور سینه به سینه به نسل حاضر رسیده وبه نقل ازمنابع موثق وریش سفیدان حاضر
،جای دارداززحمات ارزنده ونقش آفرینی چهره های ماندگار ذیل یاد کردواز درگاه خداوند متعال ، برای آنان طلب مغفرت ،علودرجات واجرجزیل، مسئلت نمود.
ودراین رهگذر ،برای تعزیه خوانان وتعزیه گردانان حاضرنیز،آرزومند بقای عمرباعزت،سعادت عقبی وتوفیق بیش ازپیش در برگزاری خالصانه وشکوهمند مراسم تعزیه خوانی وترویج آیین وفرهنگ عاشورایی باشیم.
🏴 تعزیه خوانانی که دارفانی را وداع گفته وبه دیار باقی شتافته اند.
🏴 شهادت خوان وموافق خوانان
۱-زنده یاد مرحوم آقا سیدیونس حسینی ،مدفون در سبزک ،
۲زنده یاد مرحوم حاج عین الله اصفهانی
۳زنده یاد مرحوم کربلایی محمدعلی اصفهانی
۴زنده یاد مرحوم حاج سید مرتضی یثربی
۵زنده یاد مرحوم آقاسید حیدر حسینی
۶زنده یادمرحوم میزامحمدعلی وفامهردمیرچی
۷زنده یاد مرحوم حاج شعبان کربلایی دمیرچی
۸زنده یاد مرحوم مشهدی اسددمیرچی
۹زنده یادمرحوم کربلای آقارضا آجرلو
۱۰-زنده یاد مرحوم آقاسید سعید شمس
۱۱-زنده یادمرحوم خان داداش تقی خانی
۱۲زنده یاد مرحوم مشهدی اسد قدیانی(رنگرز)
۱۳-زنده یاد مرحوم حاج محمد دمیرچی
۱۴-زنده یادمرحوم استادحیدردمیرچی
۱۵-زنده یاد مرحوم مشهدی اشرف قدیانی
۱۶-زنده یاد مرحوم قربانعلی آجرلو
۱۷-زنده یاد مرحوم مجتبی قدیانی
۱۸-زنده یادمرحوم حاج حیدر دمیرچی
۱۹-زنده یادمرحوم کربلایی عزیز قدیانی
۲۰🌷شهیدوالامقام حسین آجرلو
۲۱زنده یادمرحوم حمزه آجرلو
۲۲زنده یاد مرحوم استاد ذبیح الله قدیانی(نجار)
۲۳زنده یادمرحوم حاج مهدی صفامهردمیرچی
۲۴زنده یاد مرحوم آقا سیدآصف حسینی
۲۵زنده یاد مرحوم غفار
۲۶زنده یاد مرحوم اکبراصفهانی
۲۷زنده یاد مرحوم ابراهیم آجرلو
🏴مخالف خوان واشقیا خوانان
۲۸زنده یاد مرحوم الله وردی قدیانی
۲۹زنده یادمرحوم شعبان آجرلو
۳۰زنده یاد مرحوم حاج حسین آقا آجرلو
۳۱زنده یادمرحوم حاج علی محمد قدیانی
۳۲زنده یاد مرحوم عبدالله بگ قدیانی
۳۳زنده یاد مرحوم اوسط آجرلو
۳۴زنده یاد مرحوم استاداکبر آجرلو
۳۵زنده یاد مرحوم حاج یعقوب قدیانی
۳۶زنده یاد مرحوم پاشا صفیانی
۳۷زنده یاد مرحوم میرزا محمدعلی قدیانی
۳۸زنده یاد مرحوم محمدعلی دمیرچی
✍️ شعرای نسخ تعزیه فعلی کلنجین
زنده یاد مرحوم میرزا محمد حسن
زنده یاد مرحوم شیخ احمد
زنده یادمرحوم مداح

✍️تهیه کننده وگرد آورنده: آقای مصطفی کربلایی

منبع: کانال تلگرامی کلنجین


موضوعات مرتبط: مقاله

تاريخ : پنجشنبه بیستم دی ۱۳۹۷ | ۱:۲ ب.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

«کلنجین وطن من»در روزگاران قدیم در هر منطقه ای، با توجه به شرایط محیطی، شاخص های فرهنگی و سبک زندگی مردم، انواع نان پخته می شدند و مردم هر منطقه ای روش های خاصی مانند ساج و تنور و غیره برای پخت نان داشتند، پخت نان با ساج مخصوص روستائیان کوچنده بود زیرا ساج وسیله سبکی بود که می توانستند درکوچ ها با خود به همراه ببرند وپخت نان با تنور هم مخصوص روستائیان یک جا نشین بود. در روستاهای منطقه هم پخت چندین نوع نان با آرد گندم، جو و ارزن مرسوم و متداول بودند و چون تقریبا عموم جمعیت منطقه یک جانشین بودند از تنور برای پخت نان استفاده می شد. البته نان جو را افراد میان سال کنونی دیده بودند اما ممکن است نان ارزن را به خاطرنیاورند، ولی در سالهای قحطی نان ارزن هم در منطقه پخته می شد.

نان یکی از قدیمی ترین غذاهایی است که بشر به آن دست یافته است، از دیرباز و هنگامی که نیاکان ما به کشت و اهلی کردن گندم پرداختند، نان به عنوان یک غذای ثابت روی سفره های آنها جای گرفت، و از زمانی که نان به عنوان غذایی سبک، ساده، مقوی و دست یافتنی شناخته شد، بسیار مورد توجه قرار گرفت.
قداست آرد و نان تا آن حد بود که کودکان را از روی آنان برحذر می داشتند، همچنین کسی حق نداشت از روی نان رد شود و یا نان را لگد کند و این اعمال را گناهی بزرگ می دانستند. از آن جهت که گندم و محصولات آن با زحمات فراوان تهیه می شدند و بسیار ارزشمند بودند، سبب شده بود تا آن اندازه مقدس باشند و مردم برای آنها احترام و اهمیت ویژه ای قائل باشند.
در روستاهابه دلیل نبود وسایل ارتباطی کنونی، داشتن مهمان ناخوانده اصل جدایی ناپذیر زندگی آن روزگاران بود، این مهمانان در بدو ورود معمولا با نان و پنیر و چای پذیرایی می شدند، البته خوراکی های دیگری همچون شیره و مویز و غیر ه هم بودند که به عنوان وسایل پذیرایی درجه دوم استفاده می شدند اما نان و پنیر و چای وسایل پذیرایی درجه اول بودند .
آرد مورد نیاز خانوارها با آسیاب کردن گندم در آسیاب های آبی که در برخی روستاها بودند تهیه می شد، یکی از شغلهای دائمی روستایی آن زمان آسیاب کردن گندم یا آسیابانی بود ، هرچند که اکنون دیگر نه آسیابی باقیمانده است و نه آسیابانی.
یکی از انواع نانهایی که در منطقه ما پخته می شد نان پنجه کش بود ، پنجه کش بعد از لواش معروفترین نان منطقه بود . برای تهیه نان پنجه کش، از آرد گندم و در بعضی سالها که گندم به علت خسکسالی کم می شد از آرد جو استفاده می شد، ابتدا خمیر را در اندازه های مشت دو دست چانه گیری می کردند و به وسیله دست چانه را پهن می کردند و سپس آن را روی دیواره تنور می چسباندند، قبل از چسباندن خمیر به تنور معمولا کناره های آنرا با دست می کشیدند تا به شکل دلخواه ( معمولا مستطیل یا دایره شکل ) در بیاید که احتمالا نام پنجه کش از این عمل کشیدن گرفته شده است. مادران خوش ذوق در فصل بهار برای خوشمزه تر کردن نان پنجه کش گیاه گنانه را با خمیر مخلوط می کردند که نان پخته شده از خوشمزه ترین نانها می شد ، و یا تخم مرغ و زردچوبه و گاهی هم شیره انگوررا با هم مخلوط و به روی خمیر می کشیدند و پنجه کش زرد رنگی پخته می شد که به آن فطیر می گفتند ، فطیر را معمولا درمراسمات مذهبی و به عنوان نذری بین مرم توزیع می کردند .
بر خلاف نان لواش که ظریف و ضخامت آن در حد دو سه میلیمتر بود و به عنوان نان مجلسی محسوب می شد ، ضخامت نان پنجه کش در حدود دو سه سانتیمتر بود و علت آن هم این بود که کشاورزان هر روز صبح که به صحرا می رفتند برای میان وعده خود نان و پنیر به همراه خود می بردند و چون در قدیم پلاستیک و یا سفره های پلاستیکی امروزی که نان را نرم نگاهدارند نبود ، نان را در داخل یک سفره یا دستمال پارچه ای می گذاشتند و گوشه های آنرا گره می زدند ، چون نان لواش به علت ضخامت کم آن درهوای آزاد که از سفره پارچه ای براحتی عبور می نمود ، خیلی زود رطوبت خود را از دست می داد و خشک می شد ، نیاز به نان حجیم بود که چند ساعتی نرم بماند و پنجه کش این خصوصیت را داشت.
مراحل تهیه گندم و آسیاب کردن آن وظیفه پدران خانواده ها و مراحل تهیه خمیر ، روشن کردن تنور و پختن نان وظیفه مادران خانواده ها بود.

منبع: کانال تلگرامی کلنجین، نویسنده، مهندس علی کمندانی


موضوعات مرتبط: مقاله

تاريخ : پنجشنبه بیست و نهم آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۲ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی درهمه شهرها و روستاها برگزار شد همه سعی کردند مراسم عزای حسین بن علی (ع) را با سنت های خود برگزار کنند، تاسوعا و عاشورا از معدود آیین هایی است که براساس سنتهای هر شهر و روستا  اجرا می شود.

سال هاست شاهد سبک های مختلف عزاداری در یزد، خوزستان، رشت، زنجان، کاشان، آذربایجان ،..... هستیم که با استفاده از زبان محلی وآیین های سنتی دیرینه به آن عمل می کنند و بدین ترتیب عشق علاقه و ارادت قلبی خودشان را به امام حسین (ع) وخاندان پاک و مطهرشان را نشان می دهند.

ولی آنچه که قابل مشهود است در این نوع مراسم های سنتی، هیچگاه اجازه نفوذ و فرهنگ دیگرشهرها خصوصا با آن ادوات و ابزار آلاتی از قبیل حمل علامتهای آهنی چند تیغه و نقش و نگار مجسمه های حیوانات و پرندگان وغیره به شخصی یا گروهی  داده نمی شود که راز ماندگاری وسادگی آنان به همین است.

حال چطور و چگونه در این سال های اخیر دو علامت آهنی بزرگ و با آن تیغه های بلند و همراه با نقش ونگار تزیین شده، در مراسم عزاداری روستای کلنجین وارد شده و گردانده می شود؟ واز طرف همشهریان محترم حساسیت و عکس العملی نسبت به آن  مشاهده  نمی شود!! 

آیا پدران و اجدادمان نیز از این وسیله ها درچنین مراسمهایی استفاده می کردند؟

بیایید تا دیر نشده این بدعت ها را کنار بگذاریم که روزی توان مقابله با آنهارا نخواهیم داشت.
البته این موارد مورداشاره، به دلیل نبود وفقدان یک مدیریت جمعی در برگزاری این مراسم است که هیچکسی  درچنین شرایطی خودرا مسئول نمی داند.

****************
دراین مورد پیشنهادی ارائه میگردد:

  برای بررسی نقاط ضعف وقوت این مراسم باشکوه و رفع مشکلات موجود در هر بخش، و ایجاد هماهنگی و تبادل نظر و همفکری درجهت برگزاری بهتراین مراسم و دقت ونظارت برآیین وسنتهای این روستا، لازم است نمایندگان مساجد، هیئت ها، علمدارها، ذوالجناح، کجاوه دارها، امامزادگان، تعزیه خوان ها وشورای محترم روستا، با تشکیل ستاد وجلساتی با عنوان: شورای هماهنگی ستاد برنامه های عزاداری روستا، تشکیل شود در صورت محقق شدن این ستاد، ضمن برنامه ریزی صحیح برای برگزاری باشکوه آن ایام، و موارد ذکرشده، نسبت به نحوه استفاده صحیح از نذورات مردمی، بصورت هماهنگ و برنامه ریزی شده می توان اقدامات اساسی انجام داد.

ضمنا در سایر ایام سال نیز، باتوجه به برگزاری مراسمهای مختلف اعیادملی ومذهبی وفرهنگی، می توان از همفکری وتبادل نظر آن عده از اعضای این ستاد که مرتبط باموضوع مراسم باشند، استفاده کرد.
به جهت پرهیز ازشعار زدگی، آمادگی خودم را برای پیگیری تشکیل چنین جلساتی اعلام می دارم.

عباس قدیانی

 


موضوعات مرتبط: مقاله

تاريخ : یکشنبه هشتم مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۹ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

وضعیت نامناسب آرامگاه حاج آخوند از عالمان وارسته کلنجین

«کلنجین وطن من»  یکی از عواملی که خداوند در قرآن کریم آن را به عنوان عاملی مؤثر در ایجاد تغییرها در جامعه بیان می‌فرماید، در مورد عالمان دین است. عالمان دینی به عنوان نخبگان مذهبی و ایدئولوژیکی، نقش به سزایی در مورد به وجود آمدن تغییرات اجتماعی و فرهنگی دارند: چرا که تبلیغ و تبیین معارف و حقایق دین و فرهنگ یکی از نقش‌های این نخبگان به حساب می‌آید. این موضوع از طرفی برای ایجاد تغییرهای مثبت، بسیار ویژه و با اهمیت است: زیرا عالمان دین به دلیل واقف بودن به ابعاد مختلف دین به خوبی می‌توانند آن را در جهات مختلف تبیین کنند و به دلیل موقعیت خاصی که از آن برخوردارند، افراد ایشان را به عنوان الگو تلقی نمایند و رفتار و سخنانشان معرق برای دین خواهد بود: از این رو در ایجاد تغییرها چه از جنبه اجتماعی و چه از جهت فرهنگی در کانون توجه قرار دارند. آنها می‌کوشند تا امور سنّتی و مدرن را بر پایه ایدئولوژیکی مشترکی در هم ادغام نمایند.

روستای کلنجین در طول قدمت خود عالمان و عارفان زیادی را به خود دیده، از جمله می توان به عالم پارسا و فقیه وارسته حضرت آیت الله ملا محمد کریم و آیت الله ملا عبدالله صادقی خرقانی (حاج آخوند) اشاره کرد. این بزرگوان و فرزندانشان که از عالمان وارسته کلنجین به شمار می رفتند، چنان تاثیر بر فرهنگ و آیین مردم کلنجین تاثیر گذاشته که هنوز هم پس چندین سال فرهنگ، آداب و آیین  مردم کلنجین با روستا های اطراف حتی منطقه قابل مقایسه نیست.

برای مطالعه مطلب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

 


موضوعات مرتبط: مقاله ، آیین و سنت ها و معرفی مفاخر روستای کلنجین

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه دوم تیر ۱۳۹۷ | ۲:۱۷ ب.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

پیشاپیش عید بندگی بر همه مسلمانان جهان به خصوص همشهریان عزیز گرامی باد

«کلنجین وطن من» «فطره» در لغت چند معنا دارد که مهم‏ترین آنها، خلقت و اسلام است. در اصطلاح عبارت است از: «زکاتى که هر مسلمان براى خود و هر کس که نان خور او محسوب مى‏شود، به مستحق مى‏پردازد». زمان اداى آن مغرب روز آخر ماه رمضان تا ظهر روز عید فطر است.

مصارف زکارت

به نظر اکثر مراجع محترم تقلید، زکات در یکی از هشت مورد زیر باید صرف گردد:
اول: فقیر و آن کسی است که مخارج سال خود و عیالاتش را ندارد. دوم: مسکین و آن کسی است که از فقیر سخت تر روزگار می گذارند. سوم: کسی که از طرف امام علیه السلام یا نایب او مأمور جمع آوری زکات یا نگهداری یا رسیدگی به حساب آن و یا رساندن آن به امام علیه السلام و نایب او یا رساندن به مصارف لازم هستند می توانند به اندازه زحمتی که می کشند از زکات استفاده کنند.چهارم: افراد ضعیف الایمانی که با گرفتن زکات تقویت می شوند و تمایل به اسلام پیدا می کنند. پنجم: خریداری بنده ها و آزادی کردن آنان. ششم: بدهکاری که نمی تواند قرض خود را بدهد. هفتم: سبیل الله یعنی کارهایی مانند ساختن مسجد که منفعت دینی عمومی دارد و هم چون مدارس علوم دینی، مراکز تبلیغاتی، نشر کتب اسلامی و ... و یا مثل ساختن پل و مدرسه و اصلاح راه که نفعش به عموم مسلمانان می رسد و خلاصه آنچه برای اسلام نفع داشته باشد به هر نحو که باشد. هشتم: ابن السبیل یعنی مسافری که در سفر درمانده شده و محتاج شده که به مقدار نیازش می تواند از زکات استفاده کند هر چند در محل خود غنی و بی نیاز باشد.

صندوق خیریه کلنجین به منظور حمایت از افراد کمتر برخوردار همشهریان چه ساکن در روستا و یا شهرها، برای جمع آوری زکات فطریه اطلاعیه ای را به شرح ذیل صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم.

اطلاعیه شماره 9 صندوق خیریه کلنجین

از آنجا که هدف تشکیل صندوق، شناسایی همشهریان کمتر برخوردار و مساعدت و حمایت مالی از آنها می­باشد. موفقیت آن  با حمایت های مردم دیندار و نیکوکار کلنجین محقق خواهد شد.

بدینوسیله ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به اطلاع همشهریان متدین و عزیز می رساند؛ صندوق خیریه کلنجین همزمان با عید سعید فطر، آماده جمع آوری زکات فطریه در مسجد فاطمه زهرا(س) می باشد. 

بدینوسیله شماره حساب جاری 0110856035006 و شماره کارت 6037997260121307  صندوق خیریه کلنجین جهت واریز زکات فطریه همشهریانی که توفیق حضور در نماز عید فطر روستا ندارند معرفی می گردد.

ضمنا، بار دیگر از  همشهریان عزیز تقاضا دارد، چنانچه خانواده ای از همشهریان را می شناسند که دارای مشکلات مالی بوده و نیازمند کمک می باشد، به یکی از اعضای هیات امنای صندوق معرفی نموده تا مطابق اولویت بندی  و بودجه  در اختیار، نسبت به مساعدت اقدام شود.

آقای رضا آجرلو فرزند حاج ابراهیم علی (رئیس صندوق)   Rezaaajorlou@

آقای عباس دمیرچی فرزند حاج خداوردی  damirchi50@

آقای عباس قدیانی فرزند حاج تقی  Ghadyani5523@

آقای رضا دمیرچی فرزند کربلایی علی اکبر(استادحسن)  damirchi.ir@

آقای مجتبی دمیرچی فرزند کربلایی جبار  damirchi73@

پیشاپیش از مساعدت های همه خیرین و همشهریان عزیز صمیمانه سپاسگزاری می گردد.

هیات امنای صندوق خیریه کلنجین

 


موضوعات مرتبط: صندوق خیریه کلنجین

تاريخ : یکشنبه بیستم خرداد ۱۳۹۷ | ۸:۳۴ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

«کلنجین وطن من» انسان با سفر کردن حس خوش آیندی را به دست می آورد و می تواند این حس را با نوشتن ماندگار کند. در سفر، انسان با زندگی های دیگران، فرهنگ ها و آئین های مختلف آشنا می شود و می تواند یک دوره کوتاه متفاوت از زندگی روزمره خود را تجربه کند.

سفرنامه آقای عباس قدیانی هنرمند خوش ذوق، از سفری که چهاردهم اردیبهشت ماه به همراه همشهریان از تهران برای جمع آوری زباله های رها شده به کلنجین سفر کرده بودند، به رشته تحریر در آمده است. از ویژگی های مهم این سفرنامه، سلیس و روان بودن آن است. آقای قدیانی ضمن اشاره به طبیعت زیبای منطقه، به مشکلات مهمی از جمله، مشکلات محیط زیست، جاده منتهی به کلنجین، کشاورزان، خیابان های روستا و... اشاره کرده است.   

سفرنامه (2) محیط زیست

روز پنجشنبه جهت مشارکت در پاکسازی وجمع آوری زباله های اطراف روستای کلنجین، ازتهران حرکت کردم درحالیکه آسمان نیمه ابری، همراه با سرمای خاص نشان از بارندگی دراطراف شهرهای مجاوری بود که لازم است شکرگزارخداوند متعال باشیم. در طی مسیر به همان نسبت آثار ناشی از بارندگی روزهای قبل کاملا مشهود بود. وجود حوضچه های پرآب کنارجاده و رطوبت زمین بسیار دیده میشد. واقعیت این است که درطول مسیر کمی هم تردید و نگرانی ازجهت بارش باران شدید و در نتیجه عدم اجرای برنامه پاکسازی داشتم چراکه دوستان زیادی برای مشارکت دراین کار خیر ونیک اعلام آمادگی و برای سفر برنامه ریزی کرده بودند. 

برای مطالعه این سفرنامه دلنشین بر روی ادامه مطلب کلیک کنید. 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پنجم خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

زدودم از رخت آلودگی را

و بخشیدم دوباره زندگی را

کلنجین ای صفا بخش دل و جان

بنازم این همه بالندگی را

«کلنجین وطن من» زباله ها، امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین تهدیدات گونه های گیاهی و جانوری و محیط زیست به شمار می روند. و یکی از دغدغه های اصلی دوستداران محیط زیست تبدیل شده است.

در حال حاضر استفاده از نایلون های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف به خصوص در برگزاری مراسم ها، حتی در روستاها هم به واسطه استفاده بیش از حد از این محصولات، که همه آنها ضایعاتی غیرقابل بازگشت به طبیعت هستند، با انباشت زباله مواجه هستیم.

انباشت زباله از یک طرف و دفن غیر اصولی و بهداشتی آن از یک طرف دیگر معظلی است که روستای کلنجین گریبانگیر آن شده است. پس از انتشار تصاویری از محل دفن زباله در کانال و گروه تلگرامی کلنجین دوست داران محیط زیست به ویژه محیط بکر و زیبای کلنجین را بر آن داشت تا در این زمینه قدمی بر دارند.

چهاردهم اردیبهشت 97 یکی از به یاد ماندی ترین روزهای زندگی همشهریانی بود که در یک اقدام خود جوش و مسئولانه، با حضور در کلنجین عزیز، اقدام به پاکسازی محیط زیست نموده و طناب دار پلاستیکی را از گردن بوته های سبز امیدوار گشودند و پای افشانی آن ها را با وزش دل  انگیز نسیم بهاری به چشم خود دیدند.

در این جا لازم است از آقایان، حاج صفر آرمیون، علی قدیانی، قربانعلی قدیانی، عباس آرمیون، رضا آرمیون، اکبر آجورلو، احمد آجورلو، عباس قدیانی، مجید قدیانی، مجید دمیرچی، حمیدآرمیون، مختار قدیانی، کاظم آجورلو، و خانم هاآجورلو(روانشناس) و دمیرچی و آقایان قاسم دمیرچی و داود آجورلو از کلنجین و اعضای محتر شورای اسلامی و دهیار محترم و از پذیرایی آقای احمد آجورلو تقدیر و تشکر نماییم.

امیدواریم که ساکنین عزیز کلنجین و هم شورا اسلامی و دهیار محترم روستا در حفظ محیط زیست مسئولانه رفتار کنند که دیگر شاهد آلودگی محیط روستا را شاهد نباشیم.

برای مشاهده تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید. 

 


موضوعات مرتبط: اخبار کلنجین ، تصاویر

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۱ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

هزار سنگ بلا را بجان خریدارم

به پیش پای تو اما مباد خار و خسی

به رنگ روش چشمت دلم گرفتار است

خدا کند که نیفتد نگاه شور کسی(شاعر عباس دمیرچی)

«کلنجین وطن من» کتاب به رنگ روشن چشمت، مجموعه اشعار آقای عباس دمیرچی شاعر جوان و آینده دار دیار کلنجین است که در پایان سال 96 به چاپ رسید. در این کتاب اشعاری در وصف فرهنگ، آیین و بزرگان کلنجین دیده می شود.

همشهریان می تواند برای تهیه این کتاب گرانبها، در کلنجین به سوپر مارکت آقای محسن دمیرچی، در تهران  به حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) واقع در شماره 2(خلیج)  به آقای افتخاری مراجعه کنند.

یادآور است، قیمت هر جلد از این کتاب مبلغ 15000 هزار تومان است که عواید حاصل از فروش این کتاب به صندوق خیریه کلنجین واریز خواهد شد.


موضوعات مرتبط: اخبار کلنجین

تاريخ : دوشنبه ششم فروردین ۱۳۹۷ | ۹:۳۹ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش عملکرد صندوق خیریه کلنجین

خداوند سبحان در قرآن کریم می­فرماید:

«کسانی که اموال خود را درراه خدا انفاق می کنند، همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند؛ که در هر خوشه، یک صد دانه باشد؛ و خداوند آن را برای هر کس بخواهد و شایسته باشد، دو یا چند برابر می کند؛ و لطف خدا گسترده، و او به همه چیز داناست»(سوره بقره، آیه 261).

 دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت­های نیکوی مؤمنان است. به گونه ای که می توان آن را در کنار نماز، برجسته ترین عبادت مورد تأکید قرآن دانست.

کلنجینی های عزیز از اینکه که با احسان و کرم خویش، خیال خود را از صندوقچه ­ی تجملات خاکی دنیا پیراسته و این گونه در تسلی رضای همنوعانتان انسانیت و نوعدوستی را به اثبات رسانیده ­اید و با کمک های نقدی و غیر نقدی هیات امنای صندوق خیریه کلنجین را در یاری رساندن به نیازمندان روستای کلنجین یاری رسانید تقدیر و تشکر می ­گردد.

با توجه به اعتماد خیرین و همشهریانی که صندوق خیریه کلنجین را یاری کردند، بدینوسیله گزارش عملکرد این صندوق  از بدو تاسیس تا پایان سال 96 تقدیم می­گردد.

مجموع کمک های نقدی مبلغ 348710000 ریال و کمک های غیر نقدی به ارزش تقریبی 80000000ریال بوده که از مجموع کمک های نقدی مبلغ 319773000 ریال به همراه کمک های غیر نقدی، تاکنون به نحو مقتضی در راستای اهداف صندوق و در بین همشهریان داخل و خارج از روستا توزیع شده است.

همشهریان کماکان کمک  نقدی خود را به شماره حساب جاری

 0110856035006 نزد بانک ملی

و یا به شماره کارت 6037997260121307 

واریز و کمک های غیر نقدی خود را به اعضای هیات امنای صندوق تحویل فرمایید.

پیشاپیش از همکاری شما بزرگواران سپاسگزاری نموده و سال پر خیر و برکتی را زیر سایه امام زمان(عج) از خدای منان خواستاریم.

غبار غم ز رخسار کلنجین

به دست همت تو می زداییم

هیات امنای صندوق خیریه کلنجین


موضوعات مرتبط: صندوق خیریه کلنجین

تاريخ : دوشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۶ | ۱:۵ ب.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

«کلنجین وطن من» آقای سبحانی از جانبازان دوران دفاع مقدس که در دوره سوم و چهارم شورای اسلامی کلنجین زحمات زیادی را برای پیشرفت و آبادانی کلنجین کشید. در تاریخ 96/11/01 به عنوان مهمان به همراه شهروندان آبگرم در برنامه شب های مینودری حضور یافت و مطالبی را در این برنامه بیان کرد.

آقای قاسم دمیرچی هم در تاریخ 96/12/15 در جمع خیّرین شهرستان آوج که در برنامه شب های مینودری شبکه قزوین حضور یافته بودند. آقای دمیرچی ضمن کمک 2 میلیون تومان مطالبی را بیان کرد.

برای مشاهده برنامه به لینک های زیر و یا کانال وبلاگ به سایت آپارات مراجعه کنید.

برنامه آقای قاسم دمیرچی

https://www.aparat.com/v/1ET2l

برنامه آقای سبحانی

https://www.aparat.com/v/Op4K0

 


موضوعات مرتبط: اخبار کلنجین

تاريخ : چهارشنبه شانزدهم اسفند ۱۳۹۶ | ۲:۳۶ ب.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

اطلاع رسانی به موقع، همشهریان را برای همکاری در توسعه کلنجین ترغیب می کند.

«کلنجین وطن من» امروزه کشورهای در حال توسعه و کشورهای عقب‌مانده جهت نیل به استانداردهای همه‌جانبه در کلیه‌ی امور ناچار به استفاده از  اطلاع‌رسانی و به‌ کارگیری وسایل ارتباط جمعی در نیل به توسعه‌ی متوازن و همگون می‌باشند. بدون شک وسایل ارتباط جمعی با پوشش وسیع مخاطبان در کلیه‌ی جوامع بیش از هر وسیله‌ی دیگری می‌توانند افکار عمومی را با نوآوری های جدید و مفاهیم لازمه‌ی توسعه آشنا سازند. در این میان اطلاع‌رسانی صحیح و متناسب با مخاطبان در جهت ایجاد ارتباط مؤثر و تغییر رفتار آنان می‌تواند بسیار کارساز باشد.

توسعه روستایی به عنوان یک فرایند تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در محیط روستا، شامل بهبود بازدهی و افزایش اشتغال و درآمد روستاییان، تامین حداقل قابل قبول سطح تغذیه، مسکن، آموزش و پرورش و بهداشت می­باشد. اگر چه روستا و زندگی روستایی با فعالیت­های کشاورزی عجین شده و کشاورزی نقش اصلی را در فعالیت­های  توسعه روستایی دارد. اما در سه دهه گذشته نقش فعالیت­های اشتغال زا موسوم به فعالیت­های خارج از مزرعه به عنوان فرصت­های تکمیلی اشتغال تولید و افزایش درآمد خانوارهای روستایی مورد توجه سیاست­گذاران و برنامه­ریزان توسعه قرار گرفته است(فتحی، 1389).

ارتباطات و توسعه یکی از چالش برانگیزترین مباحث در عرصه علوم اجتماعی، اقتصاد، سیاست و فرهنگ طی پنج دهه اخیر در سطح جهان بوده است. مطالعات در این زمینه، بخصوص پس از جنگ جهانی دوم، مورد توجه صاحب­نظران  و اندیشمندان و نیز کشورهای تازه استقلال یافته یا در حال توسعه قرار گرفته است(جعفری و همکاران، 1393). این موضوع از آن روی اهمیت و گسترش یافته که رسانه­ها اهمیت فوق العاده­ای بخصوص در توسعه پیدا کرده­اند. اکنون نیز با رشد و گسترش شبکه­های تلویزیونی و رادیویی در سراسر جهان،  نقش ارتباطات و توسعه، همچنان مورد توجه صاحب­نظران این حوزه است.

برای مطالعه ادامه مقاله بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.  


موضوعات مرتبط: مقاله ، اخبار کلنجین

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه پنجم اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۷ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

«کلنجین وطن من» حزن و ماتم شیعه در عزای اهل بیت (ع)، محدود به محرم و صفر نمی‌شود بلکه یکی از اصلی ترین ایام عزای محبان خاندان رسالت، ایام موسوم به فاطمیه یا‌‌ همان شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است. فرارسیدن این ایام، فرصتی ارزشمند است که جایگاه و منزلت حضرت صدیقه کبری(س) و چرایی اهمیت و ضرورت عزاداری فاطمیه برای مردم به ویژه جوانان یاد آور شود که بی شک این مرور و یادآوری در تقویت باورهایی دینی و مذهبی بسیار موثر و مفید است.

در این ایام مردم شریف کلنجین با گرامی داشت این ایام، مراسم های مختلفی را از جمله برپایی نمایشگاه، تعزیه خوانی و تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) را برگزار می کنند.

جا دارد از تمامی مسئولان و کسانی که در برپایی این مراسم ها همکاری داشتند تقدیر و تشکر نمایم.

منبع تصاویر، ارسالی از طرف شورای اسلامی و کانال تلگرام کلنجین

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب
تاريخ : چهارشنبه دوم اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۶ ب.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

جشن انقلاب با حضور گسترده مردم در کلنجین برگزار شد.

«کلنجین وطن من» به گزارش شورای اسلامی کلنجین مراسم جشن انقلاب در مسجد جامع فاطمه زهرا(س) برگزار شد. این مراسم که از طرف شورای اسلامی تدارک دیده شده بود، با حضور گسترده اهالی محترم و مسئولین شهرستانی برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام هاشمی امام جمعه محترم شهر آوج به سخنرانی پرداخت.

در ادامه مراسم نمایشگاهی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در امام زاده عبدالقهار(ع) برپا شده بود، پس از پایان مراسم مورد بازدید قرار گرفت.  

برای دیدن تصاویر بیشتر بر ادامه مطلب کلیک کنید.


موضوعات مرتبط: اخبار کلنجین ، تصاویر

ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه نوزدهم بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۱ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

در امان نبودن مردم کلنجین از جولان و خطرات سگ های وحشی و ولگرد

«کلنجین وطن من» آرامش و امنیت یکی از مقولات مهّم در زندگی، به ویژه در محیط روستایی است، اما روستای کلنجین مدت زمانی است که دیگر آرامش و امنیت سابق را ندارد، وجود سگ های ولگرد که آزادنه در فضای روستا زندگی می کنند به یک معضل بزرگ تبدیل شده و  سلب آسایش خانواده ها، ترس و اضطراب، مشکلات بهداشتی فراوانی را برای اهالی ایجاد کردند. این سگ ها که از توسط صاحبان بی مسئولیت و یا به گفته برخی از اهالی از روستاهای اطراف در کلنجین رها سازی شدند، علاوه بر این که چهره روستا را زشت کرده، آسیب های فراوانی را برای اهالی و محیط زیست در پی خواهد داشت.  اهالی کلنجین از وجود این سگ ها گلایه های بسیار زیادی دارند، به گفته برخی از اهالی رفت و آمد و تردد دانش آموزان و بانوان با ترس و وحشت همراه است، به همین خاطر بیشتر  دانش آموزان برای اینکه از حمله سگ ها در امان باشند با اولیای خود به مدرسه می روند. این موضوع چندین بار در فضای شبکه های اجتماعی کلنجین مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از مسئولان درخواست شده که رسیدگی شود، اما تاکنون پاسخی قانع کننده ای از طرف آنان دریافت نشده است.  متأسفانه تعداد سگ‌های ولگرد در محیط روستا به حدی رسیده است که در طول روز در تمام سطح روستا این حیوانات مشاهده می‌شوند، حتی در طول روز این سگ‌ها در کنار سطل آشغال و خرابه ها دیده می شوند، که علاوه بر ایجاد ترس و وحشت برای اهالی به ویژه برای کودکان و بانوان، آلودگی‌های بسیار زیادی را نیز می‌توانند منتقل کنند.

برای مطالعه ادامه مقاله به روی ادامه مطلب کلیک کنید


موضوعات مرتبط: مقاله

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه پانزدهم بهمن ۱۳۹۶ | ۱:۵۹ ب.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی ادامه مطلب کلیک  کنید.

منبع تصاویر: کانال تلگرامی کلنجین


موضوعات مرتبط: تصاویر

ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۷ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

برای دیدن تصاویر بیشتر بر روی ادامه  مطلب کلیک کنید.

منبع تصاویر: کانال و گروه تلگرامی کلنجین 



ادامه مطلب
تاريخ : دوشنبه نهم بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۵ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |

بطرف گلزار شهدا حرکت میکنم ،به دیدار نسل ایثار و شهادت میروم و به واژه های پاکی و صداقت و راز سبز ماندن و جاودانگی آنان فکرمیکنم تا جرعه ایی از مرام و معرفت آنان دلهای کویری مان نیز جان بگیرد درمیان این شقایق زار هریک از این لاله ها ، حدیثی دارند به وسعت دریا ، آخر چگونه دربند خاک بمانند درحالیکه پرواز را با شوق آموخته اند چگونه از جان نگذرند درحالیکه میدانند این ، بهای دیدار است . بر سر مزار شهیدی میرسم که لبریز از معرفت و عشق به خدا بود اوزودتر از سن و سالش دلباخته این عشق شد آری سخن از پرستوی مهاجری بود با نام شهید حسن قدیانی سال 1361 صدای آژیر خطر و گلوله و همهمه جنگ از هرطرف شنیده میشد در آن سال شهید حسن قدیانی که بیش از هفده بهار از عمر با عزت او میگذشت، زائر کربلا شد و به خیل عظیم همرزمانش در منطقه عملیاتی بیت المقدس پیوست مکانی که شقایق ها روئید و سرافرازی و سربلندی اوج گرفت . این دیار سربلند فصلهای سرخ و خونینی را پشت سر گذاشته است آسمان منطقه جنوب ، بستان ، سوسنگرد ،خرمشهر ،شلمچه ....... شاهد رشادت و مقاومت و شهادت مردانی بزرگ بودو این مکان زیارتگاه دلدادگانی که خود زائر بودند ودرنیمه راه سفر بسوی معبود خود پر کشیدند . از آنروز سالها میگذرد ،بیاد دارم روزیکه مادر مهربانت تورا در آغوش گرفته وبا تو سخن میگفت : فرزندم ، حسن جان ، غم فراق از تو را چگونه باورکنم ؟ تاکی به انتظار آمدنت لحظه شماری کنم ؟ اشکهای این مادر مهربان نشان ازغم پنهانی بودکه.همه را منقلب ودلتنگ کرده بود.وسالها بعد روح بلند این این مادر بزرگوار آسمانی شد وبه فرزندشهیدش پیوست . آنروز عطر صلوات بود و دود اسپند وآغاز یک سفر .... شهید حسن قدیانی عاشق آن مکتبی بود که از عاشورا و سید سالار شهیدان ابا عبدالله امام حسین (ع) سرمشق گرفته بود . او پر کشید و آسمانی شد و باخون خود شقایق ها و لاله ها روئید . شهید عزیز ،حسن جان ، وقتی امروز وصیت نامه ات را مطالعه میکنم که چگونه با آن سن هفده ساله ات وبا دستخط خود حدیث قدسی را چنان نوشتی که باید مکتب عشق وفاداری را از تو آموخت . ولی افسوس با گذر زمان راه شما را گم کردیم و واژه هایمان رنگ ریا و بی مهری گرفت دیگر کوچه های اخلاص و صداقت به فراموشی سپرده شد نگاه مان به یکدیگر فقط سود و زیان است و بس دیگر پنجره دلهایمان به باغ گلمحمدی باز نمیشود و آئینه دلهایمان غباری گرفته است شهید عزیزم ، از آسمان که به ما می نگری دعا کن که این روزهای غبار و گناه از دلهای ما زدوده شود تا شاید منبع نوری بیابیم و به آرامش برسیم . اکنون با غمی ازفراق تو و زمزمه ایی بر لب : خداحافظ ای هم نشین همیشه خدا حافظ ای داغ بر دل نشسته توتنها نمی مانی ای مانده برمن تورا می سپارم به دلهای خسته تورا می سپارم به مینای مهتاب تورا می سپارم به دامان دریا تقدیم به شهید حسن قدیانی 

 نویسنده عباس قدیانی


موضوعات مرتبط: معرفی شهداء کلنجین و خاطرات آزادگان سرافزار

تاريخ : شنبه سی ام دی ۱۳۹۶ | ۸:۵۱ ق.ظ | نویسنده : رضا دمیرچلی |
.: Weblog Themes By Theme98.com :.

  • قالب وبلاگ
  • قالب وبلاگ