دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

راه های خصوصی!!! در دیزباد علیا

«دیزباد وطن ماست»- همیشه سوژه هایی برای عکاسی در هر جا پیدا می شود. این بار باز این سوژه به بحث راه اختصاص یافته است. راه های مالرویی که امروز دیگر همه حق عبور از آن را ندارند. فکر می کنم اگر شورا برای مساله راه چاره ای نیاندیشد، در آینده باید از منجنیق برای رفتن به باغ های دیزباد استفاده کرد!!!


زمان حرکت مینی بوس مشهد - دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- سال های متمادی است که مینی بوس دیزباد از مشهد سرویس خود را ارائه می کند.

در سال های اخیر که دیزبادی ها بیشتر اتومبیل شخصی دارند، این مینی بوس ها دیگر مثل قدیم نیستند و حتی حال و هوای آنها نیز کمی متفاوت از گذشته شده است.

با این حال کسانی که دوست دارند بار دیگر سفر با مینی بوس را به دیزباد تجربه کنند می توانند اطلاعات زمان حرکت را از طریق «یگان حفاظتی دیزباد» دریافت کند.

این افراد علاوه بر فعالیت های انتظامی، پاسخگوی سوالات شما در خصوص آب و هوا و سایر مسائل دیزباد خواهند بود.


روستای زیبای دیزباد نیشابور؛ پر طرفدارترین روستای نیشابور در سایت روزنه

«دیزباد وطن ماست»- سایت روزنه، بزرگترین پورتال نیشابور است. در بخشی از این سایت، لینک سایت های روستاهای اطراف نیشابور وجود دارد.

در این بخش در مقابل هر روستا، تعداد کلیکی که بر روی لینک شده است، نیز نمایش داده می شود.

اگر به این صفحه مراجعه کنید با تعجب خواهید دید، که  از حدود 30 سایت موجود در این صفحه، تنها به سایت «دیزباد وطن ماست» 500 کلیک شده است و غیر از یک سایت دیگر، سایر سایت ها هیچ کلیکی دریافت نکرده اند.

این مساله نشان از جذابیت دیزباد، برای نیشابوری ها است و امیدواریم که بتوانیم با سیاستگذاری های صحیح، از این فرصت فوق العاده استفاده کنیم.

نخستین جلسه شورای مشورتی دیزباد در سال 1393 برگزار می شود

«دیزباد وطن ماست»- نخستین جلسه  مشترک شورای اسلامی، دهیاری و شورای مشورتی دیزباد در سال جاری، راس ساعت 20 روز 9 خرداد در محل دفتر شورای اسلامی دیزباد  برگزار  می شود.

به گزارش دیزباد وطن ماست، روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد ضمن اعلام این خبر افزود: این جلسه در حالی برگزار می شود که از ابتدای سال 93 چهار نفر از خانم های دیزبادی به عضویت شورای مشورتی در آمده اند که از این پس در جلسات حضور  می یابند.

 مهمترین عناوین این جلسه  عبارتند از:


  • ارائه  خلاصه گزارشی از عملکرد مالی و اجرائی شورای اسلامی در سه ماهه گذشته 
  • گفتگو  پیرامون  چگونگی  راه اندازی  نانوائی
  • ارائه طرح  ویژه آقای شیرعلی میرشاهی
«با تشکر از امیر رضا کردی برای ارسال خبر»

با توکل به خدای بزرگ، دور دیزباد خط گرفته شد

«دیزباد وطن ماست»- دیروز جمعه 26 اردیبهشت 1393، مطابق سنت دیرینه دیزبادی، اطراف دیزباد را خط گرفتند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، این اقدام  توسط نیازعلی گنجعلی و تعدادی از خدمتگزاران دیزبادی انجام شد.

این سنت دیزباد که قدمت آن به چند قرن پیش باز می گردد با هدف رفع بلایا و آفات توسط دو نفر از بزرگان دیزباد انجام می شود.

دیزبادی ها معتقدند برگزاری این سنت دیرین که همه ساله در فصل بهار انجام می شود، سالی پربرکت توام با سعادت و خوشبختی را برای همگان به همراه می آورد.



برنامه خط گرفتن دور ده در ماه های فروردین و یا اردیبهشت انجام می شود بدین ترتیب که دو نفر بوسیله سر نیزه (شمشیر مخصوص) که در موزه جماعت خانه نگهداری می شود از یک نقطه که غالبا «پیش حوضخانه» می باشد حرکت کرده و آن را بر روی زمین می کشند و با طی مسیر خط راس های مرزهای جغرافیایی دیزباد با روستاهای همسایه سرتاسر محیط دیزباد را خط می کشند تا به نقطه اول بازگردند.

این افراد در چهارگوشه دیزباد شمشیر خود را به زمین زده و می ایستند و پس از خواندن دعای مخصوص ادامه مسیر می دهند. این دو نفر در طول راه پیمایی حق صحبت کردن با یکدیگر را نداشته و هر زمان که قصد صحبت و یا استراحت کردن داشتند سر نیزه را به حالت عمودی به زمین زده و می ایستند. پایان بخش این برنامه صرف آش نذری با حضور کلیه اهالی دیزباد است. برنامه ریزی و اجرای این سنت زیبا را امسال نیاز علی گنجعلی و تعدادی از خیرین دیزباد بر عهده داشتند.

گفتنی است، شورای اسلامی دیزباد در پیامی از این افراد تشکر کرده است.