دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

بازدید نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان از دیزباد

«دیزباد وطن ماست»-  صبح روز سه شنبه 11 خرداد،  مسئول بودجه و اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان از دیزباد دیدن کرد.

به گزارش دیزباد وطن ماست،  یوسفی مسئول بودجه و اعتبارات اداره کل گردشگری خراسان رضوی به همراه سپهری و  صادقی پیمانکاران گردشگری و  عبدالهی از اداره گردشگری نیشابور از محل بوستان پیش تخت گاه بازدید نمودند

در این بازدید محل اجرای پروژه گردشگری به مساحت حدود 1000 متر مربع در ضلع شمال غربی بوستان تعیین شد و مقرر گردید پروژه مذکور در قطعه ای لوزی شکل اجرا شود

گفتی است عملیات اجرایی پروژه مذکور با اعتبارحدود 150 میلیون تومان ، از محل اعتبارات معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان به زودی توسط پیمانکار آغاز می شود.



بازدید رئیس جهاد کشاورزی زبرخان از دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- بعد از ظهر سه شنبه 11 تیر ماه  کاریزنوی رئیس جهاد کشاورزی بخش زبرخان به اتفاق  رستمی نژاد کارشناس جهاد کشاورزی از دیزباد بازدید کردند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، هدف از این بازدید نحوه پرداخت و توزیع اعتبارات به  خسارت دیدگان سیل نوروز 98 بود.

کاریزنوی در این بازدید با چند نفر از خسارت دیدگان دیزبادی گفتگو کرد.  طی گفتگو های انجام شده تصمیم گرفته شد که با توجه به کمی  مبلغ پرداختی، بهتر است که بودجه تخصیصی به دیزباد، برای احداث چهار دیوار ساحلی جاده آسفالته دیزباد که بر اثر سیل سال جاری تخریب شده هزینه شود.

 بنا بر اظهار مسئول جهاد کشاورزی زبرخان به هر هکتار خسارت احتمالا 5 میلیون تومان خسارت پرداخت می شود که معادل 100 هزار تومان برای هر من تخم کار دیزبادی می شود. 

 همچنین  مقرر گردید به منظور جلو گیری از رفت وآمد و  کاهش  مشکلات  اداری  تعداد 12 نفر  باغدار خسارت دیده،  به نمایندگی از حدود 200 نفر خسارت دیدگان دیزبادی، فرم های مخصوص را پر نموده و به جهاد کشاورزی بخش  معرفی شوند.

گفتنی است شورا ودهیاری دیزباد حداکثر تلاش خود را خواهند کرد که بتوانند با ارائه راه کارهای مناسب مبلغی به باغداران خسارت دیده پرداخت شود.


سهل انگاری باز هم در دیزباد حادثه آفرید

«دیزباد وطن ماست»- بر اثر سهل انگاری یکی از دیزبادی ها  14 اصله درخت مثمردر آتش سوخت .

به گزارش دیزباد وطن ماست، وی برای تمیز کردن محیط پای درخت توت خود، به جای اینکه از شن کش و بیل استفاده کند، اقدام به آتش زدن علف های خشک کرد.

در نتیجه این اقدام آتش قسمتی از درخت توت خودش را می سوزاند و به 3باغ همسایگان مجاور نیز سرایت می کند و موجب سوختن درختان توت، گردو، گیلاس، آلبالو، گلابی و زرشک آنها شد.

دیوار های بلند باغات همسایگان باعث مهار آتش شد. این گزارش می افزاید: چنانچه این دیوارها نبود چند باغ دیگر سوخته و به کوه ها سرایت می کرد و خسارت انبوه و غیر قابل جبرانی بر جای می گذاشت.



مالکین خسارت دیده از مقصر آتش سوزی به شورا و دهیاری شکایت کرده و بلافاصله اعضای شورا و دهیاربه همراه شاکیان و متشاکی ضمن بازدید میدانی، موضوع را صورت جلسه نمودند و در نهایت فرد خاطی ضمن عذر خواهی و اظهار پشیمانی  به پرداخت خسارت به  مبلغ دو میلیون وپانصد هزار تومان مکلف شد.

در حادثه در حالی اتفاق می افتد که پیش از این بارها وبارها از اعلام درمجالس عمومی، درگاه های مجازی وهمچنین  نصب چندین بنر، موضوع  خطر آتش سوزی علوفه های خشک کوه ها و باغ ها را یاد آور شده است.

امید است دیزبادی های عزیز به اخطاریه ها توجه نموده و نهایت احتیاط را به کار برند در غیر اینصورت شورا  ناچار خواهد بود، خاطیان را به دادستانی  و ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست معرفی کند.


گزارش تصویری از حضور دکتر محمد درویش در دیزباد

«دیزباد وطن ماست»- دکتر درویش یکی از چهره های محبوب غیر دیزبادی برای دیزبادی هاست. وی علاقه زیادی به دیزباد و به منش دیزبادی ها دارد و در ویدئوها و نطق هایش از دیزباد به عنوان یکی از روستاهای موفق در حفظ محیط زیست یاد می کند.

شورای اسلامی دیزباد از  اصغر گنجعلی تولید کننده نمونه عسل  که با هماهنگی روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد نسبت به تهیه و نصب بنرهای زیست محیطی اقدام کرده است، تقدیر کرد.


 

ادامه مطلب ...

حضور دکتر محمود درویش در دیزباد بالا

«دیزباد وطن ماست»- با هماهنگی روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد  دکتر درویش مدیر کل اسبق دفتر مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست کشور 

و فعال محیط زیست به همراه تیم تولید سیما با حضور در روستای دیزباد به دیزباد آمدند.

به گزارش دیزباد وطن ماست، نسبت به تهیه مستند ازفعالیت های زیست محیطی شورای اسلامی، دهیاری و اهالی دیزباداقدام کردند.

روابط عمومی شورای اسلامی دیزباد طی پیامی ضمن اعلام این خبر گفت: زمان پخش این برنامه متعاقبا به استحضار اهالی خواهد رسید.