دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.
دیزباد وطن ماست

دیزباد وطن ماست

سایت رسمی روستای دیزباد علیا (بالا) از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی ایران.

مدرسه طبیعت دیزباد؛ پیشنهاد جدید محمد قائم پناه

«دیزباد وطن ماست»- شاید به جرئت بتوان گفت که در چند ماه اخیر هیچ غیر دیزبادی به اندازه محمد قائم پناه برای توسعه پایدار دیزباد زحمت نکشیده است.

محمد از کلبه اکولوژیک صحبت می کند. او موافق تولید محصولات ارگانیکی است و دوست دارد که دیزباد بکر بماند و در این راستا برنامه های خوبی هم دارد. 

مهمتر از همه اینکه وی به دانشگاه و مراکز علمی نیز دسترسی دارد و کارهای خوبی نیز تا کنون انجام داده که من نمی خواهم در این یادداشت از آنها یاد کنم. تنها چیزی که باید بگویم این است که او توانمند و با فکر است و من فکر می کنم می تواند شخصیت قابل اعتمادی برای دیزبادی ها باشد.

از محمد قائم پناه درخواست کردم که در کلیپی کوتاه ضمن معرفی برنامه خود، درخواستش را برای اجرای اهدافش در دیزباد ارائه دهد. وی نیز با گشاده رویی تمام این درخواست را انجام داد.

کلیپ زیبای محمد قائم پناه در واقع برنامه ای است از آینده دیزباد و چیزی که او در این آینده می بیند. من نه تنها از تمام دیزبادی ها درخواست می کنم، این کلیپ را مشاهده کنند بلکه می خواهم در صورتی که تمایل دارید که با فعالیت های بیشتر قائم پناه آشنا شوید، با شماره تماس وی که در انتهای کلیپ آمده تماس بگیرید.

همچنین بد نیست پیشنهاد وی در جلسه شورای اسلامی و شورای مشورتی پخش شود و دوستان عزیز نظراتشان را در این باب مرقوم و ارائه بفرمایند.

این کلیپ در سایت آپارات حذف شده است. متاسفانه سایت آپارات سیاست های جدیدی در پیش گرفته و به دنبال درآمدزایی برای خود است و به همین دلیل ویدئوها از این پس از این سایت حذف می شوند.



نظرات 7 + ارسال نظر
رحمانی چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:12 ب.ظ

جناب آقای دکتر میرشاهی
من با برنامه آقای قائم پناه کاملا موافقم. متاسفانه دیزبادی ها تا حالا تجربه های تلخی از غیر دیزبادی هایی داشته اند که بی سواد بوده اند و برای دیزبادی ها مشکل آفرین شده اند. اما آقای قائم پناه تحصیل کرده هستند. ورود ایشان و همه افراد خوش فکر و تحصیلکرده به دیزباد مایه مباهات ما است. اگر ایشان دقیقا درخواست خودشان را مطرح می کردند شاید می توانستم کمک بکنم.

سپاسگزارم.

Maryam پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:12 ق.ظ

Aghaie Ghaem Panah Az Filmetoon Estefadeh Kardim. Darichaie Jadidi bood be rooie ma Dizbadia.

موافقم.
تشکر

فریده ح م پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:12 ق.ظ

چقدر طرح خوبی بود. من دوست دارم بچه ام بیاد تو مدرسه شما.

استقبال خوبی بود.

بالاده 11 پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:45 ق.ظ

دست شما درد نکند. کلیپ جالبی بود.
اگر در نزدیکی بوستان بتوانید جایی را پیدا کنید خوب می شود. بناهای تاریخی را به داستان آقای کرم افزوده کنید.

بالاده 11!!!!

میرشاهی موده جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:53 ق.ظ

طرح شما خوب است. به دیزباد خوش آمدید.

متشکرم.

س ک شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:43 ق.ظ

به نظر من باید در مورد آقای قائم پناه و حمایت از ایشان باید همه چیز را وابسته کرد به عملکردشان. عاقلانه نیست که در ابتدا اعتماد کرد. اگر عملکرد با گفته ها بخواند می توان کمکشان کرد. چون طرحشان بسار خوب بود.

تشکر.

محمد قائم پناه شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 06:01 ق.ظ http://www.Permaculture.ir

درود و شادباش،
از اینکه به نحوی توانسته ام پیام خودم رو به بخشی از دیزبادی ها برسانم خوشحالم.
با توجه به اینکه جناب رحمانی ذکر کردند که درخواست خودم را به صورت دقیق ذکر کنم، خواستم ذکر کنم که من زمینی چند هزار متری نیاز دارم که این مدرسه طبیعت را در آن احداث کنم.
البته این زمین برای اینکه بتواند به صورت مدرسه طبیعت خوبی دربیاید باید چند ویژگی داشته باشد که مهمترین آنها محصور نبودن در میان سایر زمین های مزروعی یا باغات است (دست کم از یکی دو طرف به فضاهای وحشی/طبیعی وصل باشد).
این زمین نیاز به امکانات خاصی به جز اب ندارد، انرژی های مورد نیاز آن از منابع زیست پایدار تامین خواهد شد. خود زمین الزامی نیست که یک باغ یا هر زمین ارزشمند دیگری باشد. در حقیقت با توجه به توان مالی محدودم گمان می کنم بایست قطعه زمین نه چندان آبادی در جای پرتی را جستجو کنم. البته خوشحال خواهم شد هر پیشنهادی را بررسی کنم.
در حقیقت با توجه به اینکه کارم هم اکنون مدیریت یک پروژه تسهیل ارتباط کودک با طبیعت (در مشهد) است، برای مدرسه طبیعت دیزباد فقط نیاز به یک زمین و آغوش باز از طرف دیزبادی ها دارم.
همچنین شاید خوب باشد که ذکر کنم پنجشنبه ۲۸ فروردین ۹۳ پروژه ما همایشی را در مشهد برگزار کرد که مورد استقبال خوبی واقع شد. خبر این همایش در ایسنا درج شده است: http://khorasan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=58506
امیدوارم این نوشته به اطلاع آقای رحمانی برسد.
محمد قائم پناه

با تشکر. امیدوارم که دوستان در این زمینه همکاری کنند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد